STRÁNKY INFORMAČNÍHO A DISKUSNÍHO CHARAKTERU





Nevkládejte reklamu,návod na sebevraždu a pod. Vyvarujte se osobních útoků,hodnocení druhých vulgarismů a pod.

*Nervozita

Naučme se zvládat sami sebe!

14. října 2016 v 13:01 | Admin
Emoce nás mohou uvolnit. Některé z nich rádi projevujeme. Jiné bychom však měli držet zkrátka a příliš je nedávat najevo. Občas jsou nezadržitelné, každý to zná. Naučme se je ovládat!

Jedná se o naprosto běžnou věc, ale lidé si ji neuvědomují. Firmy využívají reklamu. Pomocí reklamy se na nás snaží zapůsobit, snaží se nám dostat do hlavy, že právě s jejich výrobkem budeme svobodní, neodolatelní, styloví a nedosažitelní. Dobrým příkladem je limonáda Coca-Cola. Většina mladých si myslí, že právě s láhví tohoto výrobku v ruce budou žádaní. Stejným způsobem se snaží lidské myšlení ovlivnit fast-foodové společnosti, značkové obchody s oblečením, ale třeba i automobilky.

Okolí nás ovládá a ovlivňuje

Pokud nechceme, aby někdo stejným způsobem ovlivňoval naše myšlení, musíme se naučit ovládat své pocity.
Ovládání pocitů v určitých situacích lidem může pomoci od nepříjemných situací, které by jinak vznikly. Ve chvíli, kdy ostatní někdo naštve, rozpláče, okřikne či urazí je jen na lidech, jak se k tomu postaví. Všichni se stáváme herci. Buď se s problémem srovnáme a nedáme na sobě naše rozhořčení znát, nebo emoce vyplují na povrch. V prvním případě se zachováme hrdě, pyšně s noblesou a šarmem. V druhém si můžeme připadat najednou slabí, choleričtí, výbušní a skutečně se můžeme dostat do velmi nepříjemných situací.
Pokud lidé chtějí být opravdu dobrými herci, musí na sobě pracovat. Kdykoliv si vzpomenou, budou se umět rozplakat, rozesmát se, naštvat se a vše to půjde od srdce.

Učíme se seberealizovat a ovládat se

Vskutku je zajímavé, jak moc se lidé mohou naučit ovládat své tělo. A jak člověk pozná, že je seberealizovaný?
Skutečně seberealizovaný člověk, by se, za předpokladu, že jde na formální večírek, oblékl neformálně a nepřipadalo by mu na tom nic zvláštního. Takový stav se nazývá emocionálním mistrovstvím. Jedná se o stav, kdy člověk jedná skutečně tak, jak si sám přeje a není ovlivněný žádnými vlivy. Jeho duše a mysl jsou naprosto vyrovnané.
Pokud se zamyslíme, zjistíme, že máme možnost a schopnost ovládat sami sebe v různých situacích nezávisle na okolnostech. Emoce v lidech vyvolávají přemýšlení o dané situaci.Vždy je na výběr. Jednáme buď impulsivně, nebo naopak vyjdeme z celé situace moudře, tedy ustoupíme a zachováme si chladnou hlavu. Pokud lidé dospějí do stavu, kdy si budou umět zachovat chladnou hlavu, budou seberealizovaní, ale také nabydou pocit, že se umí dokonale ovládat.
V momentě, kdy si budou naprosto jistí tím, že je okolní vlivy neovlivňují, budou schopni se vypořádat s mnohým. Jinými slovy, doslova získají kontrolu nad vším.
Získají možnost pochopit význam události, záležitosti, či věci a právě tehdy, až věc pochopí, budou moci bojovat.
Ideální příklad je nemoc. Ten, kdo vážně onemocní má také na výběr. Buď se vzdá, nebo začne bojovat. Vždy záleží, z jakého úhlu pohledu se na věc podíváme. Na nemoc můžeme koukat jako na neštěstí, které postihlo právě nás, můžeme se utápět v depresích a podlehnout její zkáze, ale také se na ni můžeme dívat jako na výzvu porazit ji.
Smutné na tom je, že pro některé je první způsob pohledu konec, pro jiné druhý způsob pohledu začátek. Člověk v takových případech nemusí jen ztrácet, ale získává i mnoho jiného a pozitivního. Kupříkladu jiný pohled na svět, zkušenosti a nadhled nad věcmi.
Zdroje:
http://internetweek.cz/
http://www.stevepavlina.cz/2010/12/ovladani-emoci-emocni-mistrovstvi/
Ilustrace: http://www.flickr.com/photos/bruno-oliveira/

Nervozita

15. ledna 2009 v 19:17 | ♥Naposledy.cz♥
Jistě každý z nás někdy trpěl nervozitou. Před maturitou, zkouškou na vysoké škole či před první schůzkou s někým, kdo pro nás byl důležitý. Nervozita se však u nás neprojevuje pouze před důležitou událostí, pomalu se stala naším každodenním průvodcem. Kolikrát se přes den přistihneme, jak se zbytečně stresujeme, reagujeme podrážděně či nepravidelně dýcháme. Naše tělo při stresové situaci reaguje samovolně, aniž bychom takové reakce vědomě ovládali. Obvykle se náš dech stane nepravidelným, více se potíme, naše svaly se dostávají do křeče nebo máme jen sucho v ústech.
Krátkodobou nervozitu lze dočasně potlačit alkoholem, ale jsou i zdravější způsoby, které vám chci dnes ukázat. Kromě toho dlouhodobé nervozity se zbavíte jen díky návykům, které je nutné si osvojit.

Nervozita znamená špatné vstávání

Co má vstávání s nervozitou společného? Statistické průzkumy ukazují, že ranní vstávání ovlivňuje naši celodenní náladu, a tedy i nervozitu. Proto je doporučováno vstávat pomalu a "nevyskakovat" hned z postele. Dokonce má postupné vstávání blahodárný vliv na vaše křečové žíly, to je dobrý benefit, že? Nezapomeňte tedy nastavit budík na tolik hodin, abyste se mohli nějaký čas (cca 10 minut) postupně probouzet ještě v posteli, a až poté vstát. Nezanedbávejte ranní rituály a udělejte si čas na příjemnou sprchu, vlastní masáž těla či zdravou snídani.

Nervozita znamená nemít na sebe čas

Ráda pozoruji davy spěchající z polední přestávky zpět do kanceláře. Plné břicho, spěch a strach z pozdního příchodu vám však způsobují jen stres a zhoršené zažívání. Americký masér jménem Willi Dungl svým klientům doporučoval následující postup:
Pro každý den si v diáři vyhraňte takzvanou "modrou zónu". To znamená, že v tuto dobu nebudete dělat nic jiného, než relaxovat a dělat dobře sami sobě. Například se půjdete na chvíli projít do zelené přírody. Nebo budete poslouchat hudbu, pospíte si, nakreslíte obrázek, prostě cokoliv, co vás uvolní či potěší. Díky modrým zónám se budete těšit na každý den, protože jednoduše každý den zažijete něco příjemného.

Nervozita znamená vnímat jen sebe

Zkuste někdy pozorovat sami sebe při běžných každodenních činnostech. Jako bychom všichni chodili tmavým tunelem a viděli jen splnění cíle. Rychle vybrat jídlo, vyzvednout děti, nakoupit, dojet autem domů. Při běžných činnostech absolutně nevnímáme okolí, a tím zabraňujeme jakémukoliv kontaktu, který by mohl mít pozitivní vliv. Zkuste se v obchodě na prodavačku usmát. Jistě to bude mít blahodárný vliv nejen na vás, ale i na ni. Až budete spěchat na nákup, zkuste zpomalit a pozorovat dění kolem sebe. Uvidíte možná situace, které byste za spěchu nezpozorovali.

Nervozita znamená nedostatek dechu

Jak jsem již zmínila, při stresových událostech zapomínáme dýchat. Proto má také jóga tak blahodárný vliv - naučí vás dýchat pravidelně a zhluboka. Zkuste každý den krátké dechové cvičení z indické jógy, které odbourá vaši nervozitu:
Posaďte se na židli a uvolněte se. Po dobu tří sekund vydechujte, břicho přitom musí být vtaženo dovnitř. Pak se zase zhluboka nadechujte, rovněž po dobu tří sekund. Opakujte toto lehké cvičení dvanáctkrát a uvidíte, kolik energie naberete. Kromě toho se odpoutáte od okolních vjemů a relaxujete.

Čaje proti nervozitě

Proti nervozitě lze bojovat i pomocí bylinek a akupresurních masáží. Zkuste čaj z levandule. Dvě čajové lžičky levandule přelijte čtvrtlitrem vařící vody. Nechejte deset minut odstát a pak sceďte. Oslaďte medem a pijte po doušcích.
A co říci na závěr? Nebuďte nepoučitelní a nečekejte, až vaše tělo samo upozorní na vyčerpání stresem a nervozitou. Netrapte svoji mysl a snažte se jí dělat dobře každý den. Vezměte si každodenní inspiraci v přírodě, která oproti lidem žije v harmonii. Udělejte si dobře každý den a nezapomeňte, že smyslem života je radování, nikoliv výsledky.



Zdroj:Klikni !
 
 

Reklama